Producenci

Uchwyty i podstawy

Ergonomia miejsca pracy

Ergonomia stanowiska pracy - 5 czynników wpływających na komfort pracy przy komputerze.

Podstawowe znacznie dla ergonomii pracy przy komputerze odgrywa dobór odpowiedniego sprzętu oraz jego ustawienie:

  • krzesło - z regulowaną wysokością siedziska oraz oparcia, ustawione na wysokości 40-50 cm od podłogi
  • podnóżek - przydatny, gdy wysokość krzesła sprawia, że pracownik nie może płasko ustawić stóp na podłodze; powinien być ustawiony pod kątem 15°
  • biurko - na tyle szerokie, by można było ustawić elementy wyposażenia tak, by zapobiec nienaturalnym pozycjom ciała
  • monitor - ustawiony w odległości 40-70 cm od oczu,  kąt obserwacji ekranu powinien wynieść 20-50°, ważne jest również to, by na monitor nie padało światło słoneczne
  • klawiatura - ustawiona w ten sposób, by korzystający z niej pracownik nie musiał wykonywać skrętów tułowia

Nadmierne obciążenie mięśniowo-szkieletowe towarzyszące pracy siedzącej, stres, niewłaściwe oświetlenie i hałas- wszystkie te czynniki wpływają negatywnie na zdrowie i wydajność pracownika biurowego. W trosce o jego komfort fizyczny i psychiczny warto zatem tak zorganizować przestrzeń biurową, by była dopasowana do charakteru wykonywanej pracy, a stanowisko przy komputerze w jak największym stopniu umożliwiało efektywne wykonywanie obowiązków.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl